نام و نام خانوادگی :  محمدرضا غلامی

سمت : سرپرست اداره کل حراست

شماره تماس : 34438512

نمابر : 34438511

پست الکترونیک: 

حیطه اختیارات :

وظیفه اصلی حراست، مواظبت از سلامت سازمان است؛ هر سازمانی جهت نیل به اهداف خود به سلامت درونی و بیرونی نیاز دارد . از آنجا که سلامت هر سازمان همواره در معرض آلودگی ها و تهدید های درونی و نفوذی است ، برای حفظ سلامت و پیشگیری از آلودگی ها نیازمند سیستمی هستیم که با دقت زیاد از نفوذ آفت ها به داخل سیستم جلوگیری کند.
;با تشخیص و شناخت آفت های درونی، زمینه های علاج به موقع و سلامت سازمان را فراهم سازد .;حضور حراست در عرصه فرآیندهای سازمانی ، همواره در جهت دستیابی به دو هدف عمده زیر است :
1- هدف کلان و راهبردی : حفظ و ارتقای توان حفاظتی و امنیتی سازمان به منظورپیش برد اهداف سازمان .
2-اهداف عملیاتی : همراهی و مساعدت مدیران با ارائه مشورت های موثرو اطلاع رسانی به موقع ، اعمال نظارت ها و انجام اقدام های موثر جهت حفاظت همه جانبه از ایمنی و سلامت منابع سازمان .
-وظایف مدیریت حراست برای رسیدن به اهداف
1-حفاظت و صیانت از کارکنان در برابر آسیب ها و تهدیدات احتمالی .
2-اطلاع رسانی بهموقع از وضعیت سیستم به مراجع ذی صلاح.
3-حفاظت از اماکن، تأسیسات و تجهیزات.
4-حفاظت از اسناد
5-انجام مأموریت های محوله از سوی مرجع ذیصلاح .
-حراست به عنوان مشاور مدیریت:حراست به عنوان چشم مدیر در سازمان و با توجه به اشرافی که به مجموعه دارد می تواند مشاور خوبی برای مدیریت محسوب شود . البته بسیار روشن است که مسئولین حراست ، زمانی می توانند در این خصوص موفق باشند که از علم، تخصص، درایت و روشن بینی خوبی برخوردار باشند .
-حفاظت از کارکنان:وظیفه نیروی انسانی،رسیدن به اهداف سازمانی است ولی وظیفه حراستها حفظ سلامت نیروی انسانی است.
-احقاق حقوق کارکنان:از نظر علم مدیریت ، سازمانی می تواند موفق و پویا و پیش رو با شد که کارکنانی با انگیزه و راضی داشته باشد ، زیرا از کارمند ناراضی ، خلاقیت و ابتکار به وجود نمی آید . بنابراین می بایست به منشا نارضایتی های کارکنان توجه نموده و نسبت به توجیه مدیران و اصلاح روش ها اقدام کند . بدیهی است حراست می تواند از این طریق ، خدمات قابل توجهی به مدیریت ، کارکنان مجموعه و در کل به نظام مقدس اسلامی ارائه نماید .
-احقاق حقوق ارباب رجوع:یکی از دلایل تأسیس ادارات و سازمانها وارگانها، ارائه خدمات به مردم می باشد و از طرف دیگر توجه و دقت در رضایت مندی ارباب رجوع .
-شایسته سالاری (کمک به انتصاب افراد شایسته):طبق قانون ، انتصاب مسئولین به پستهای حساس و مسئولین بخش های مختلف اداری ، باید پس از تعیین صلاحیت حراست دستگاه صورت گیرد .